mandag 19. mars 2012

56. Hirvasvuopio - Kautokeino 50 km

Startet i 6 tiden. Fulgte leden i 4-5 km før jeg gikk retning Norge og Goahteluopai hvor skuterspor gikk til Kautokeino. Mye staking på hardt underlag. Lett dag. Ca 5 km før Kautokeino stanset en kar meg i bil. Etter å ha pratet sammen i 5 min lurte han på om jeg het Skaftnes.. Mannen viste seg å være Henrik som er faren til min gode arbeidskollega Bendik Hætta. Ankom resident Hætta 30 min senere og ble servert en bedre lunsj som senere på dagen ble fulgt opp av en enda bedre reinsdyrgryte. Fått hjelp også til bestilling av overnatting neste natt

Henrik Hætta og meg

2 kommentarer:

  1. Flott driv over sameland. Nå nærmer det seg Nordkapp. God tur til Karasjok.

    SvarSlett
  2. begynner å nærme seg mål nå pappa :) gleder meg til å møte deg igjen, Stor klem fra meg! :)
    STÅ PÅ!

    SvarSlett